<   2005年 09月 ( 16 )   > この月の画像一覧

 

weekend ;p

Friday night
I watched movie " Corpse Bride" with Thatcher friends. That was fun. The guy was going to get marry to Victoria but he got marry to the dead lady, Emily... There were lots of times to laugh, but sometimes I didn't. Caz I couldn't get words. but I had a good time :) And chatted in friend's room and watched DVD " the phantom of the opera" It's first time to watch for me. In japan, I really interested in it. So I asked roomie to see it :-) They are singing when they talk, it's really really really hard to catch up with the story going on. So now I decided! I will have been here for another 8 months, before goign back to Japan, I'm gonna watch it again, I hope I would understand more than now...

Saturday
Mom's house!! That is the store selling Asian food. I got instant udon & soba, kasutera, ika, and so on. I miss Japanese food, fish, rice, my mom's cooking XcD we are talking about the mini-party. I should have practiced cooking much more in Japan. I'm pretty bad at cooking :( that's the problem... The night, we talked. I like to talk with people. That's so FUN:) They are so funny XD I wish my English has improved ><; You know what? I found the fireworks in MA:c) that's awesome!! I do love fireworks. I was really happy!! There were football game and marching band. I guess that's why the fireworks were rised. That reminds me of fireworks festivals in Japan XD SO good.

Sunday
now it's quater to noon. But nobody got up... Today, I'm gonna play volleyball and watch movie again :-)

Recently, I had a problem about my schedule. That's why I have not written dairy often. I hope it's gonna be fine. Lots of friends and UMass people help me to fix my schedule. I'm pretty happy. I am silly. I always cound on friends. It's my bad point. I have to do by myself. 反省。



週末大好き☆毎日週末だったらなぁぁぁ笑 映画見たり、友達と喋ったり、パーティーがあったり、出掛けたり、チョット遠出したり♪楽しい☆いつでも寮の皆といれるのが、めちゃ楽しい☆ありがとう☆ダンスかバスケのグループに属したいと思ってる♪いいとこ見つかりますように☆ Have a good day o(>▽<*)(*>▽<)o
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-26 00:58 | UMass  

Lectures

Every day I have 1 or 2 classes. I'm taking 2 kinds of Econmics about The US in the world Econ, and International trade, one Chinese religional culture and the Japanese practicum class. All classes give me a bunch of HW reading until next class. That are killing me>_< But 2 econ classes are GOOD, interesting. We have talked about the dependence on the oil from Saudi or Middle East countries and how to decrease it, and about Ricard's theory of Comparative Advantage. Professors are so nice and talk to me friendly. I made some frineds there :) Next week I gotta take a quiz on web and submit 1 essay and make 1 presentation. OMG. In America, students study hard and hang out a lot too. I wanna try those culture here. I don't wanna back out. I wanna try and get sth after this stay.

My feeling or thinking way changes easily, depends on each day. I wanna chat in English!! I don't wanna talk caz my English is poor. I get depressed... I feel I can do everything like that. In Thatcher, there are lots of friends who talk to me when we meet. That helps me a lot. I am wicked happy. I'm gonna try my best!!

凹んだりするけど、やっぱ、後悔したくないし、来年帰国の時に成長した自分でいたいから、やっぱ頑張る!皆色んな目標持って、頑張ってるし、ユリもまけんとまじ頑張る!!えいえいおぉ~o(>▽<*)(*>▽<)o
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-22 22:49 | UMass  

HAPPY BIRTHDAY!!

There are lots of friends whose birthday are in Sep. Cana, Kevin, Hi, Chiho, Sako, Hiro, Matt, Mattia, Carol, yoko, and Yuri :c) Yestersay was Cana's birthday :) She lives in Lewis, next to Thatcher. She is a なまら skinny tiny and cute girl.
d0033492_232593.jpg

And today is Kevin's ;p He is SO FUNNY!! He is the first person to speak since I came to Thatcher :) He said to me " You are SHORT and DARK" that makes me sad (´_`。) BUT he is funny and teaching English a lot. I wanna be more friendly with them XD
d0033492_2322462.jpg


HAPPY BIRTHDAY and HAVE A GOOD YEAR
I'm sorry that I didn't send happy birthday letter or email to you guys. Happy birthday to Sako, Hi, hiro, chiho, Yoko, Matt, Mattia, Carol☆ また一緒に遊ぼうね♪
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-21 09:51 | friends  

weekend :)

Friday night
I had a drnking & dancing party as my 21st birthday party with my friends. That was awesome :) They taught me dancing. That's so nice. I thought I did dance well :c) I was drunk XD
d0033492_14181850.jpg

These made me get drunk. Three of us puked X( but i had a GREAT time wiz them. I realized that I like dancing :)

Saturday night
I went to Asian flat party wiz Martha, Rachel, Calorina, and Estela. There were lots of people drinking and dancing. Americans are really good at dancing. I wish I could dance like them =D And came back to Thatcher and drank SAPPORO BEER with Jackie who has been to Japan for 3 and a harf years. She speaks バリバリ kansai direct caz she was in Kyoto. If you talk with her, you can tell her that she is a kansai people. She makes me happy and reminds me friends in Japan. I miss them>_<; And the beer was so good ;p Now I'm adult caz before coming to US, I don't like beer but last night, I drank and thought it was good :c)

Sunday
we had a bed party I mean Erin, Martha nad I raised our beds :) Kevin helped a lot. Thank you :) I'm little bit afraid of falling down during midnight... Martha is worried about it too, I mean, she is worried about me falling from the higher bed. caz I move a lot when sleeping X( but our room looks much better!!
d0033492_14301227.jpg


Martha helped me to write email to professor. We were talking about some difficulties for writing. She said my English was little bit(a lot?) werid, it was good, there was no mistake, formal way. But sounds different. She also said that it would take 11 years to write correct, perfect English. It's special to write sth to older person ex, prof. To master these vocaburaries or way of writing is really hard. To write sth in Japanese also requires specific skill and vocaburaries as well. I thought I really wanted to get my things as much as possible during this my stay in America.

週末は楽しい☆夜は結構皆飲んだりパーティーへ出掛けたり☆楽しかった☆普段お勉強頑張るから、余計に週末が楽しみで、楽しめる☆いいね♪その代わり、日曜の夜はみんな静か笑まだまだ英語力がなくて、落ち込むことが多々。でも、落ち込まなかったら、次のステップにならんし、自分の無力さ感じて、成長するのだ、と言い聞かせて、明日からまた一週間頑張る(@^▽゜@)ゞ
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-19 14:46 | U.S.A  

tongue twisters 2

there are other tongue twisters. Have you seen that? let's try!!

Moses supposes his toese are roses but moses supposes erronerously for moses, he knowses his toses aren't roses as moses supposes his toese to be.

A tutor who tooted the fute tred to tutor two tooters to toot said the two to the tooter " is it harder to the toot or to tutor two tooters to toot"

They are SOOO hard. I wanna speak fast like Matt does :) hehe :c)
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-17 04:00 | UMass  

classes。。。

more than 1 week has passed since the classes began. Lots of HW are killing me. I took 2 kinds of economics classes, the Chinese Religional culture, and Witches one. All classes have bunch of reading stuff. I can't make it. I wanna say I don't wanna do that. But I came here to study. "Just go for it"
I made some American friends taking the same class. First time, I was really afraid of talking to them, I mean, I was thinking if I didn't understnad what they said or if they didn't understand what I said like that. But they are SOOO NICE. I tried to say sth, they listened and tried to understand. We are gonna make 2 presentations during this semester. Itz not so easy thing for me. I have some friends who help me :) I'm trying my best!!

This ↓is the pic with Martha. She is my roomie and my English teacher. She correct my English and teach some useful English phrases as well.
d0033492_3534665.jpg

little bit dark, it's not visible? I hope you can find us holding pens :D
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-17 03:54 | UMass  

my 21st birtday

d0033492_23244834.jpg

I became 21 in USA with my friends. 12 modnight, my roomie started to sing "Happy Birthday" and I was awear that by the door there were my friends singing the song together for me, my 21 birthday. I was SOOOO HAPPY. They gave me a big letter that had friends' comments. I was really happy:) and we had a chatting each other and hug =D
After the classes, I went back to my room. Roomie was there and my desk was decorated, looked SO CUTE. I found the gift on the desk from ROOMIE. That was the CD of my favourite singer, EAGLES. She always makes me happy. I love her☆⌒ヽ(*'、^*)chu
I had a dinner with cute friends in town. Back to the darm, friends gave me some CUTE presents and cake and letters. I was wicked happy. Since I came here, a couple of weeks have past. I met a bunch of NICE friends. I'm sure that I will have a great time with them here for 9 months.

d0033492_2327563.jpg

And one more thing, I went to the WITCHES class with friends on 13th. Begining of the class, the prof called some names and they called got the candies. Suddenly, she called my name and she asked me "how old are you?" "21"ヾ(●⌒∇⌒●)ノI got the candy!! Now I'm eating. I'm PRETTY happy.

I don' wanna be older any more but I love my birthday★'.・.LOVE~(^▽^(^▽^*)~LOVE.・.・:☆ Thank you!!

ついに21歳に☆大きくなったなぁ。もうアメリカでもお酒が飲める年まで。。。でも、やっぱり誕生日は楽しいな♪うふふ
Happy Birthday to you, you live in a shoe, you look like a monkey and smell one two.
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-12 23:14 | UMass  

First weekend

Last night we had a drinking party in Thatcher as a birthday party. I had a good time there.↓↓↓ I wore the animal cloth, tiger and dinasor. That's awesome.
d0033492_9291634.jpg

this morning we got up at noon and some of us did hang over hehe;p I like the life here :) I'm worried about my English. When native speakers have conversations, it's really hard for me to understand. And I'm frustrated when I can't say what I wanna say.That makes me sad. But now I'm trying to speak as much as possible. When the Americans understand my English, I'm really happy.
d0033492_9352613.jpg

↑↑↑There is with Chris who has been in Japan for a year and live in Thatcher. I like him :) He is so nice. I wanna talk to him and other native Americans a lot :)
誕生日のお友達のために、皆で飲み会☆ゎぃゎぃ☆皆良く飲むんだ、これが。楽しかったなぁ♪こっちの生活★'.・.LOVE~(^▽^(^▽^*)~LOVE.・.・:☆授業が不安だけどね>_<頑張るぞ☆
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-11 09:53 | UMass  

my room

d0033492_2219533.jpg

↑↑↑This is my room. There is one of the biggest room in the Thatcher which darm I'm in now. I like my room and roomie, Martha. She and I like chatting. Onve we start to talk, it lasts midnight :) She is18 years old, young. I like her.
Two days ago, the classes have just began. Those are so tough for me. There are lots of reading and writing... I could have studied Engloish much more when I was in Japan. I'm gonna try hard. The one of my aims is understanding the conversation that Chris and Erin have. hehe:c)
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-09 22:29 | UMass  

tongue twisters

There are some tongue twisters that Americans told me. I'm gonna show you some of them.

How much wood could a wood chuck chuck, if a wood chuck could chuck wood.

Peter piper picked a pack of oickled peppers if a peter piper picked a pack of pickled peppers, where are the peppers peter piper picked?

Bif black bugs bleed black blood.

Those are very tough for me. I mean pronounciation and remenbering as well. If you like, let's try tongue twisters!!
☆早口言葉です☆よかったら皆やってみてね☆おもしろいよ☆また日本のも何があったっけ??教えてくれたら嬉しいですo(>▽<*)(*>▽<)o
[PR]

by y_u_b_o0912 | 2005-09-07 14:56 | UMass